Nog 4 weekjes!! - Reisverslag uit Megen, Nederland van Irma Schijndel - WaarBenJij.nu Nog 4 weekjes!! - Reisverslag uit Megen, Nederland van Irma Schijndel - WaarBenJij.nu

Nog 4 weekjes!!

Blijf op de hoogte en volg Irma

07 Januari 2016 | Nederland, Megen

Hallo lieve lezers,

Over precies 4 weken is het zo ver, samen met Pleuni vlieg ik dan ruim 9 uur naar Suriname, waar ons een leuk avontuur en een hele uitdaging te wachten staat. Samen gaan wij daar 3 maanden stage lopen op de St. Aloysiusschool te Paramaribo. Daar zullen we 5 dagen in de week les gaan geven aan de Surinaamse kindertjes. We gaan aan de slag met coöperatieve werkvormen (samenwerkend leren door middel van verschillende werkvormen), deze manier van onderwijs is op mijn stageschool nieuw. De school geeft aan dat ze de kinderen graag zelfstandiger en op een creatieve manier willen laten leren. Ook willen ze meer gebruik gaan maken van aanschouwelijk materiaal. Wat voor materialen ze daar tot hun beschikking hebben weet ik niet, daar ben ik dus erg benieuwd naar! Waar ik nog meer erg benieuwd naar ben is hoe de ontwikkeling van de Surinaamse kids verloopt, dit ga ik vergelijken met de ontwikkelingen die de Nederlandse kinderen doormaken. Ook wil ik gaan kijken hoe ze in Suriname vorm geven aan de creatieve vakken zoals, muziek, dans, drama en beeldend vormen. Daar hoop ik veel van te leren en later weer te kunnen toe passen in Nederland.

Verder ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de cultuur daar. Bij het consulaat van Suriname in Amsterdam, waar ik een visum moest aanvragen, heb ik al gemerkt dat de Surinaamse mensen geen tijd kennen.... daar zal ik erg aan moeten gaan wennen! Ook heb ik al veel contact gehand met Cindy, het hoofd van de school. Ik voel me erg welkom, ben nu al haar schat en als ik haar moet geloven is er niks waar ik me druk over hoef te maken. 
Naast mijn visum en stageplek is de rest ook allemaal geregeld. De vliegtickets zijn geboekt, aantal opdrachten voor de minor zijn af, verschillende inentingen zijn gehaald en we hebben een leuk woonplekje gevonden waar nog veel meer andere studenten in de buurt wonen. Daar zal het dus wel gezellig worden!
Het enige waar ik nog over na moet denken is, mijn koffer… Wat ga ik meenemen, hoeveel, ga ik niks vergeten en gaat het allemaal wel passen?? Maar ook dit zal wel goed komen!

De komende weken ga ik mijn laatste dingentjes voor de pabo afronden, afscheid nemen op stage en natuurlijk nog veel leuke dingen doen met familie, vrienden en Anne. Die ik toch allemaal 3 maandjes moet gaan missen!

Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe het daar zal zijn en ik heb er super veel zin in (ook in de zon)! Al is het ook wel een beetje spannend…

Tijdens mijn reisje naar Suriname ga ik deze blog zo goed mogelijk proberen bij te houden zodat jullie kunnen volgen wat ik daar allemaal beleef!

ADYOSI!! (tot ziens)

  • 07 Januari 2016 - 19:31

    Simo:

    WAF, Ik ben Simo en ga jouw erg missen ook al zorgen mijn baasjes in Megen goed voor mij. SNIF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irma

Actief sinds 25 Nov. 2015
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 5055

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 24 April 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: